Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

Σκάνδαλο Σκουριών : Ακόμα και ψηφισμένο από τη Βουλή νόμο άλλαξαν παράνομα, για να εξυπηρετήσουν την «Ελληνικός Χρυσός»


Σήμερα, φέρνουμε στο φως άλλη μα σκανδαλώδη παρασκηνιακή παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής υπέρ της εταιρίας «Ελληνικός Χρυσός ΑΕ», που έγινε από τον αναπληρωτή υπουργό Ν. Σηφουνάκη πριν από περίπου ένα χρόνο.
Με την παρέμβασή του αυτή (που θυμίζει την παρέμβαση του υφυπουργού της κυβέρνησης Σημίτη Χ. Πάχτα, στις αρχές του 2004, όταν αποχαρακτήριζε το δάσος του Βατοπεδίου), ο Ν. Σηφουνάκης ακύρωσε το ρόλο του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής στην έκδοση της Εγκρισης Δόμησης. Ο χρόνος κατά τον οποίο εκδηλώθηκε η ωμή παρέμβαση Σηφουνάκη (Μάρτης-Απρίλης του 2012) δείχνει ότι στόχος του ήταν να βοηθήσει την «Ελληνικός Χρυσός»,  που προσπαθούσε να παρακάμψει τον έλεγχο της Επιτροπής Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου ή του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής στη Χαλκιδική για την «έκδοση της απαιτούμενης οικοδομικής άδειας από την αρμόδια Πολεοδομική Αρχή κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ΓΟΚ για την κατασκευή των κτιρίων του εργοστασίου εμπλουτισμού στη θέση Σκουριές». Σ’ αυτή την επιδίωξη της «Ελληνικός Χρυσός» έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενα δημοσιεύματά μας, αποκαλύπτοντας ότι πρόκειται για «άποψη» της Διεύθυνσης Μεταλλευτικών και Βιομηχανικών Ορυκτών του υπουργείου (βλέπε «Κόντρα», αρ. φύλλου 706, 3.11.2012, σελ. 9).

 
Με την παρέμβασή του αυτή, που παραβίασε κάθε έννοια (αστικής) νομιμότητας, ο Ν. Σηφουνάκης προσέφερε ακόμηa priori βοήθεια και σε όλους τους καπιταλιστές που θα σπεύσουν,στo πλαίσιo του Fast Track, να κατασκευάσουν Ειδικά Κτίρια, δεδομένου ότι θα παρακάμπτεται ο έλεγχος από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής προκειμένου να χορηγηθείη Εγκριση Δόμησης. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά.
 
Μέχρι τις 25 Νοέμβρη του 2011, που δημοσιεύτηκε ο νόμος 4030/2011, για να εκδοθεί μια οικοδομική άδεια Ειδικών Κτιρίων απαιτούνταν έλεγχος από την Επιτροπή Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου. Με το νόμο αυτό η έκδοση οικοδομικής άδειας χωρίστηκε σε δύο στάδια. Το πρώτο στάδιο είναι η Εγκριση της Δόμησης και το δεύτερο στάδιο είναι η έκδοση της Αδειας Δόμησης. Το πρώτο στάδιο είναι το κύριο στάδιο στη διαδικασία της έκδοσης Αδειας Δόμησης, γιατί περιλαμβάνει τον ουσιαστικό έλεγχο από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
 
Μετά το νόμο 4030/2011, εκδόθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη«Διαδικασία έντυπης υποβολής Εγκρισης Δόμησης και Αδειας Δόμησης», η οποία υπογράφεται από τον τότε υπουργό Εσωτερικών Α. Γιαννίτση και τον τότε αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ν. Σηφουνάκη (ΦΕΚ 251Β/13.2.2012).
 
Στις 9 Απρίλη του 2012, δημοσιεύτηκε ο νόμος 4067/2012 για το Νέο Οικοδομικό Κανονισμό (ΦΕΚ 79 Α/9.4.2012). Στις 2 Μάη του 2012 κυκλοφόρησε το ΦΕΚ 99Α/27.4.2012,στο οποίο ο Ν. Σηφουνάκη εισήγαγεπαράνομη διόρθωση του άρθρου 29 του νόμου 4067/2012. Επειδή παρακολουθούσαμε όλες τις εξελίξεις, προκειμένου να ανακαλύπτουμε τις διαρκείς σκανδαλώδεις ρυθμίσεις υπέρ της «Ελληνικός Χρυσός» (ρυθμίσεις που μόνο σε μια Μπανανία μπορεί κανείς να συναντήσει), γνωρίζαμε τους νόμους  4030/2011 και 4067/2012 και την ΚΥΑ των Γιαννίτση-Σηφουνάκη. Αγνοούσαμε, όμως, το σκανδαλώδες ΦΕΚ 99Α/27.4.2012, έργο του Σηφουνάκη, που είχε συνεργούς στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης.

Αυτό δεν συνέβαινε μόνο μ’ εμάς, αλλά –όπως διαπιστώσαμε– και με αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης, της Επιτροπή Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου Χαλκιδικής και της Πολεοδομίας Αρναίας. Ας αρχίσουμε από τους τελευταίους. Η «Ελληνικός Χρυσός», με έγγραφό της προς την Πολεοδομία Αρναίας στις 10 Σεπτέμβρη του 2012, ισχυρίστηκε ότι η «επένδυσή της» δεν υπάγεται στις διατάξεις του νόμου 4030/2011, άρθρο 21, επομένως δεν απαιτείται προέλεγχος από την Επιτροπή Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου ή το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής και γι’ αυτό αποσύρει το φάκελο που είχε υποβάλει. Ο προϊστάμενος της Πολεοδομίας Αρναίας Κ. Βογιατζής απέστειλε στις 14 Σεπτέμβρη του 2012 έγγραφο προς τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, στο οποίο μεταξύ των άλλων ζητούσε: «Παρακαλούμε να μας απαντήσετε εάν είναι προαπαιτούμενο δικαιολογητικό για την υποβολή  αίτησης έγκρισης δόμησης η έγκριση από ΕΠΑΕ για την ανέγερση βιομηχανικών μεταλλευτικών υποδομών και εμπίπτει ή όχι στις κατηγορίες του άρθρου 21 του νόμου 4030/2011, για την συγκεκριμένη περίπτωση». Αγνούσε, λοιπόν, και η Πολεοδομία Αρναίας το ΦΕΚ 99Α, με τη σκανδαλώδη και παράνομη παρέμβαση Σηφουνάκη.
 
Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης απάντησε στον προϊστάμενο της Πολεοδομίας Αρναίας στις 18 Δεκέμβρη του 2012 ως εξής: «Εχουμε την άποψη ότιαπαιτείται η έγκριση του ΣΑ (Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής) σύμφωνα  με την περίπτωση ε’ της παρ. 1 της Απόφασης 7533/12 (ΦΕΚ 251Β/13.2.2012)». Και αυτοί οι υπηρεσιακοί παράγοντες, λοιπόν, μέχρι πρόσφατα δεν γνώριζαν για το ΦΕΚ 99Α του 2012, γι’ αυτό επικαλούνται την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Γιαννίτση-Σηφουνάκη, η οποία ως προς τ συγκεκριμένο προαπαιτούμενο είχε καταργηθεί!
 
Μετά απ’ αυτή τη μακροσκελή –αλλά αναγκαία– εισαγωγή, ας δούμε σε τι ακριβώς συνίσταται η σκανδαλώδης και παράνομη (παράνομη ακόμη και με το δικό τους Δίκαιο) παρέμβαση του Ν. Σηφουνάκη υπέρ της «Ελληνικός Χρυσός», συμφερόντων Μπόμπολα και σίας.
 
Κανένας, ούτε υπουργός, ούτε ο πρωθυπουργός, ούτε η Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης (στις αρμοδιότητες της οποίαςείναικαι η χορήγηση της άδειας δημοσίευσης σε  ΦΕΚ των νόμων που ψηφίστηκαν από τη Βουλή) δεν έχει το δικαίωμα να δίνει έγκριση σε υπουργούς να αλλάζουν ψηφισμένες διατάξεις νόμων, μέσω δημοσίευσης ΦΕΚ «διορθώσεως σφαλμάτων».
Για το θέμα αυτό επικοινωνήσαμε με αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες της Βουλής και με νομικούς της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης. Τους γνωστοποιήσαμε την παράνομη παρέμβαση του πρώην αναπληρωτή υπουργού Ν. Σηφουνάκη και τους καλέσαμε να πάρουν θέση και να προχωρήσουν στη λήψη μέτρων προκειμένου να αποκατασταθεί η νομιμότητα. Οι πρώτοι μας δήλωσαν αναρμοδιότητα και μας παρέπεμψαν στην κυβέρνηση και στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, ενώ οι δεύτεροιεπιφυλάχτηκαν να ερευνήσουν το ζήτημα και να μας απαντήσουν τις επόμενες μέρες! Προφανώς, αντιλήφθηκαν ότι πιάσαμε τον Ν. Σηφουνάκη και τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης της κυβερνητικής περιόδου  Λ. Παπαδήμου «με τη γίδα στην πλάτη» και θέλησαν να κερδίσουν χρόνο, για να δουν με ποιο τρόπο θα μεθοδεύσουν το ζήτημα και τι απάντηση θα δώσουν, αφού η Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης είναι καθ’ ύλην αρμόδια.

Οπως έχουμε ξαναγράψει, η «Ελληνικός Χρυσός» επειγόταν να χτίσει μέσα στο αρχέγονο δάσος των Σκουριών και ασκούσε πιέσεις στους υπηρεσιακούς παράγοντες να της ανάψουν άρον-άρον και χωρίς κανένα έλεγχο νομιμότητας το πράσινο φως, προβάλλοντας κατά καιρούς διάφορα επιχειρήματα. Μετά το Σεπτέμβρη του 2012 πρόβαλε δημόσια τον ισχυρισμό, ότι δεν χρειάζεται προέγκριση από τo Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής προκειμένου να εκδοθεί η Εγκριση Δόμησης. Δεν γνωρίζουμε από πότε τα στελέχη της «Ελληνικός Χρυσός» έμαθαν για την παράνομη παρέμβασηΣηφουνάκη. Αυτό μικρή σημασία έχει. Σημασία έχει, ότι ο Σηφουνάκης είχε πλήρη επίγνωση ότι ενεργούσε παράνομα και ότι εκείνη τη στιγμή εξυπηρετούσε τα συμφέροντα της «Ελληνικός Χρυσός».
Ο Σηφουνάκης στις 13 Φλεβάρη του 2012 υπέγραψε (μαζί με τον Γιαννίτση) την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη «Διαδικασία έντυπης υποβολής Εγκρισης Δόμησης και Αδειας Δόμησης». Γνώριζε, λοιπόν, πολύ καλά ότι «για την χορήγηση ΕγκρισηςΔόμησης υποβάλλονται… τα δικαιολογητικά που απαιτούνται: … ε. Εγκρίσεις άλλων φορέων ή υπηρεσιών σχετικά με την λειτουργικότητα και τις κτιριοδομικές ή άλλες απαιτήσεις των ειδικών κτιρίων, όπως προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις και ιδίως έγκριση του αρμόδιου ΣΑ».
Ενώ, λοιπόν, ο ίδιος είχε υπογράψει ΚΥΑ, σύμφωνα με την οποία για τη χορήγηση Εγκρισης Δόμησης απαιτείται και προέγκριση από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, στις 29 Μάρτη του 2012 (μετά από μόλις 44 μέρες) κατέθεσετροπολογία στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για το «Νέο Οικοδομικό Κανονισμό», με την οποία καταργούσε την προέγκριση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής για τη χορήγηση Εγκρισης Δόμησης. Η τροπολογία, την οποία ο Ν. Σηφουνάκης χαρακτήρισε «νομοτεχνική βελτίωση-συμπλήρωση», ήταν η εξής: «Στην παράγραφο 1 του άρθρου 3 του ν. 4030/2011 μετά τις λέξεις “διοικητικών οργάνων” προστίθεται η φράση “εκτός της γνωμοδότησης του Συμβουλίου ή του ΣΧΟΠ Αιγαίου”».
Τι οδήγησε τον Σηφουνάκη να καταργήσει (χωρίς καν να μπει στον κόπο να εξηγήσει για ποιους λόγους) μια πρόσφατα ψηφισμένη διάταξη, χωρίς να την αφήσει να λειτουργήσει για ένα ικανό χρονικό διάστημα με σκοπό να φανούν τα θετικά ή αρνητικά της; Οι λόγοι είναι προφανείς. Η «Ελληνικός Χρυσός» αντιμετώπιζε προβλήματα με τις αρμόδιες υπηρεσίες και ο Σηφουνάκης, ως αρμόδιος υπουργός της συγκυβέρνησης Παπαδήμου, προσέφερε στον Μπόμπολα και τους συνεταίρους του ένα ακόμη «δωράκι», για να μπορέσει η εταιρία τους να βγάλει την οικοδομική άδεια με διαδικασία Fast Track και να εξορμήσει για την καταστροφή του δάσους των Σκουριών.
 
Οι βουλευτές όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης δεν εναντιώθηκαν σ’ αυτή την τροπολογία του Σηφουνάκη. Στις ομιλίες τους κανείς δεν έκανε την παραμικρή νύξη σ’ αυτή. Περιορίστηκαν στην καταψήφισή της. Η συζήτηση του νομοσχεδίου και η κατ’ αρχήν και κατ’ άρθρο ψήφισή του ολοκληρώθηκαν σε δύο συνεδριάσεις στις 29 Μάρτη του 2012, μία πρωινή και μία απογευματινή. Στις 3 Απρίλη του 2012 το νομοσχέδιο ψηφίστηκε και στο σύνολο και πήρε τον αριθμό 4067. Ομως, στον ψηφισμένο νόμο δεν συμπεριλήφθηκε η τροπολογία του Σηφουνάκη.
Μετά την ψήφιση των νομοσχεδίων κατ’ άρθρο,η αρμόδια Διεύθυνση της Βουλής τυπώνει το κείμενο όπως διαμορφώθηκε και το μοιράζει σε όλους τους βουλευτές και στους υπουργούς. Ετσι, ο Ν. Σηφουνάκης και οι σύμβουλοί του γνώριζαν πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου στο σύνολό του ότι η τροπολογία δεν συμπεριλήφθηκε.Ομως, δεν ήγειρε κανένα ζήτημαστις 3 Απρίλη του 2012, όταν το νομοσχέδιο ψηφίστηκε στο σύνολό του. Ο Σηφουνάκης ήγειρε ζήτημα για άλλη διάταξη, γεγονός που προκάλεσε την οργή βουλευτών της αντιπολίτευσης, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να αποσύρει την προσθήκη, γιατί αυτό απαγορεύεται από τον Κανονισμό της Βουλής.
 
Είναι προφανές ότι ο Σηφουνάκης έκανε τον ψόφιο κοριό, για να μη βάλει ψύλλους στ’ αυτιά βουλευτών της αντιπολίτευσης κι αρχίσει κάποια συζήτηση από την οποία κινδύνευε να αποκαλυφθεί ότι η εν λόγω τροπολογία ήταν «φωτογραφική» για να εξυπηρετήσει άμεσα την «Ελληνικός Χρυσός» και στη συνέχεια άλλες αποικιοκρατικού τύπου «επενδύσεις». Αποφάσισε να κάνει τη δουλειά στη ζούλα, χωρίς να το πάρει κανένας χαμπάρι. Μετά από αρκετές μέρες, λοιπόν, με το πρόσχημα της διόρθωσης σφαλμάτων (και με τη συγκατάθεση της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης), έστειλε νέο κείμενο στις υπηρεσίες του ΦΕΚ και εκδόθηκε το ΦΕΚ 99Α/27.4.2013 (δημοσιεύτηκε στις 2.5.2013), με το οποίο άλλαξε ουσιαστικά διάταξη ψηφισμένου στο σύνολό του νόμου!
Επί της ουσίας η παρέμβαση αυτή είναι σκανδαλώδης, διότι αποτελεί «φωτογραφική» διάταξη για να εξυπηρετηθεί η «Ελληνικός Χρυσός» με την παράκαμψη των αρμόδιων κρατικών οργάνων στη Χαλκιδική. Είναι, όμως, και παράνομη η παρέμβαση, γιατί η διόρθωση σφαλμάτων είναι διαδικασία που προβλέπεται ρητά από το νόμο 3469/2006, άρθρο 16 παράγραφος 4, που αναφέρει: «Η διόρθωση σφαλμάτων περιορίζεται αποκλειστικώς σε γραφικά ή λογιστικά σφάλματα».
Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμη φορά, ότι  όχι μόνο ο Ν. Σηφουνάκης αλλά και η Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, οι νομικοί της οποίας χειρίστηκαν τον Απρίλη του 2012 την υπόθεση αυτή φέρουν σοβαρές ευθύνες. Η σημερινή τρικομματική κυβέρνηση πρέπει άμεσα να αποσύρει το ΦΕΚ 99Α/27.4.2012.
www.eksegersi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου