ΣΕΛΙΔΕΣ

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

Ο «μαύρος χρυσός» της Ελλάδας έγινε... Balsamon επιχειρηματικότητας σε 28 χώρες

Οι τρεις γενιές της εταιρείας. Χρήστος Παπαδημητρίου ιδρυτής της ομώνυμης εταιρείας, Κώστας Παπαδημητρίου πρόεδρος και Χρήστος Παπαδημητρίου διευθύνων σύμβουλος

Οι τρεις γενιές της εταιρείας. Χρήστος Παπαδημητρίου ιδρυτής της ομώνυμης εταιρείας, Κώστας Παπαδημητρίου πρόεδρος και Χρήστος Παπαδημητρίου διευθύνων σύμβουλος

Του Κοσμά Ζακυνθινού
kzakinthinos@pegasus.gr

Το brand name «Papadimitriou» εξάγεται ήδη στην Ευρώπη, την Αυστραλία και τον Καναδά, ενώ στόχος του 2013 αποτελεί η επέκταση στην αγορά της Βραζιλίας.

Μολονότι η οικονομική συγκυρία έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο εκατοντάδες επιχειρήσεις, το «μοντέλο» της οικογενειακής και συνάμα καινοτόμας ελληνικής επιχειρηματικότητας του brand name «Papadimi-triou», καταφέρνει από το 1939 έως και σήμερα να αποτελεί πρότυπο ανάπτυξης, παρά τις δυσκολίες.

Η οικογενειακή επιχείρηση Παπαδημητρίου ασχολείται με τη μεταποίηση του πάλαι ποτέ «μαύρου χρυσού» της Ελλάδας, της κορινθιακής σταφίδας, από τη δεκαετία του '30. Η ιστορία ξεκινά πριν από περίπου 75 χρόνια στη Καλαμάτα, όταν το 1939 ιδρύθηκε απ' τον Χρήστο Παπαδημητρίου, η ομώνυμη επιχείρηση. Σε ηλικία μόλις 29 ετών, εγκαθίσταται στην Καλαμάτα και δημιουργεί μια μικρή παραγωγική μονάδα που δραστηριοποιείται στο εμπόριο και την εξαγωγή τοπικών προϊόντων της Καλαμάτας: αποξηραμένα σύκα, ελιές Καλαμών και ελαιόλαδο. Ενώ, το πρώτο επίτευγμα για την Χ.Κ. Παπαδημητρίου πραγματοποιείται τη δεκαετία του '50, καθώς κατορθώνει να διεισδύσει σε μια πολύ δύσκολη και απαιτητική αγορά, τη Μεγάλη Βρετανία, με ένα ακόμα τοπικό προϊόν, την Κορινθιακή σταφίδα.

Η δεκαετία αυτή, αποτελεί θεμέλιο για την ανάπτυξη και τη μετεξέλιξη της επιχείρησης, ενώ μέσω της έντονα εξαγωγικής δραστηριότητας ο Χρήστος Παπαδημητρίου αποτέλεσε πρεσβευτής της προβολής των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό. Η μεταφορά και επέκταση του εργοστασίου και ο νέος εξοπλισμός ήταν οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να πετύχει το νέο εγχείρημα. Σταδιακά, επικεντρώνεται στην σταφίδα και αποκτά εξειδίκευση στο προϊόν, επεκτεινόμενος και σε νέες αγορές, όπως η Ολλανδία και η Γερμανία.

Λίγο αργότερα, τη δεκαετία του '70 στον επιχειρηματικό στίβο προστίθεται ακόμη ένα μέλος της οικογενείας, ο υιός του ιδρυτή, Κώστας Παπαδημητρίου, επιστρέφοντας στη Καλαμάτα μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στη φημισμένη σχολή οινολογίας του Μπορντώ. Εντάσσεται στην εταιρεία και την εξελίσσει περαιτέρω, εδραιώνοντας τη θέση της στο εξωτερικό, ως μία από τις σημαντικότερες εξαγωγικές επιχειρήσεις στο χώρο της σταφίδας.

Η ολοένα και περισσότερο αυξανόμενη διείσδυση στην αγορά, δημιουργεί μεγαλύτερες απαιτήσεις παραγωγικής δραστηριότητας και έτσι το 1980 το εργοστάσιο μεταφέρεται σε νέες, μεγαλύτερες, σύγχρονες εγκαταστάσεις στη Θουρία Μεσσηνίας, σε έκταση 10.000 τ.μ.

Μπαλσάμικο από την Καλαμάτα
Συνδυάζοντας το επιχειρηματικό του ταλέντο και τις σπουδές του ο Κώστας Παπαδημητρίου αντιλαμβάνεται ότι η Κορινθιακή σταφίδα αποτελεί την ιδανική πρώτη ύλη για ένα νέο προϊόν: Το γνωστό πλέον ελληνικό «Βαλσαμικό Ξίδι Καλαμάτας Παπαδημητρίου». Την δεκαετία του '90, βασιζόμενος στην παραδοσιακή τοπική συνταγή για γλυκό ξίδι, το αποκαλούμενο «γλυκάδι», αντλεί αποκλειστικά από τη σταφίδα τα φυσικά σάκχαρα και το σκούρο χρώμα που απαιτούνται για την παραγωγή του 1ου Ελληνικού Βαλσαμικού Ξιδιού!

Ένα απόλυτα φυσικό βαλσαμικό ξίδι, χωρίς καραμελόχρωμα και χωρίς συντηρητικά. Το 2005 το βαλσαμικό ξίδι Καλαμάτας Παπαδημητρίου γίνεται το No1 Βαλσαμικό ξίδι σε πωλήσεις στην Ελλάδα και παραμένει στις πρώτες θέσεις μέχρι σήμερα, ενώ δύο χρόνια αργότερα, το 2007, η εταιρεία εισέρχεται στον χώρο των βιολογικών προϊόντων με το Βιολογικό Κόκκινο Ξίδι Καλαμάτας, το Βιολογικό Βαλσαμικό Ξίδι Καλαμάτας και τις δύο Βιολογικές Μουστάρδες Balsamon. Το 2009 προχωρά στο λανσάρισμα της νέας προϊοντικής σειράς αποξηραμένων φρούτων Sunfit και το 2010, στην Κρέμα Βαλσαμικού ξιδιού Καλαμάτας.

Οικογενειακή παράδοση
Στο «τιμόνι» της εταιρείας βρίσκονται σήμερα οι δύο γενιές Παπαδημητρίου, ο πατέρας, Κωνσταντίνος, Φυσικός – Οινολόγος (Πρόεδρος), και ο γιος του Χρήστος (Διευθύνων Σύμβουλος).

Τα δύο «νέα» μέλη της οικογενείας, ο Χρήστος και ο Δημήτρης αναλαμβάνουν ενεργό συμμετοχή το 2004. Ο Χρήστος Παπαδημητρίου, έχοντας σπουδάσει Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο πανεπιστήμιο του Πειραιά, αναλαμβάνει τότε υπεύθυνος πωλήσεων και marketing του βαλσαμικού ξιδιού σε Ελλάδα και Εξωτερικό. Παράλληλα, αναπτύσσει μια νέα σειρά καινοτόμων μεσογειακών προϊόντων, βασιζόμενων στο βαλσαμικό ξίδι ή συμπληρωματικών ως προς αυτό, τα premium μεσογειακά προϊόντα Balsamon®. Ενώ, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, έχοντας σπουδάσει γραφιστική στο ΑΤΕΙ Αθηνών, ανέλαβε το σχεδιασμό του λογοτύπου της εταιρείας, την αισθητική ανανέωση των κωδικών του βαλσαμικού ξιδιού Καλαμάτας Παπαδημητρίου και τη σχεδίαση της νέας σειράς Balsamon, όπου και διακρίθηκε για τη συσκευασία της Μουστάρδας Balsamon, στην έκθεση Sial 2004.

Εξαγωγές σε 28 χώρες
Το 75% του τζίρου της επιχείρησης προέρχεται από εξαγωγικές δραστηριότητες, έχοντας ως αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση των «κινδύνων» λόγω οικονομικής κρίσης.

Η οικογενειακή επιχείρηση εξάγει σήμερα σε 28 χώρες τα προϊόντα της, απ όπου το μεγαλύτερο μέρος (60%) αποτελεί τη μεσσηνιακή παραγωγή κορινθιακής σταφίδας, καταλαμβάνοντας μία από τις πρώτες θέσεις στα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ της Αγγλίας, της Αυστραλίας και άλλων χωρών. Ο κυριότερος όγκος των εξαγωγών (80%) κατευθύνεται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ το υπόλοιπο 20% διακινείται σε Αυστραλία και Καναδά.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, ο κύκλος εργασιών είναι αυξημένος κατά 9% το 2012, φτάνοντας στα 8,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ανέρχονται σε 100 χιλ. ευρώ την ίδια περίοδο. Στόχος του 2013 είναι η εδραίωση στα υπάρχοντα κανάλια διανομής και η τοποθέτηση των προϊόντων στην αγορά της Βραζιλίας.
Η ιστορία ξεκινά εδω και 75 χρόνια στην περιοχή της Καλαμάτας, όταν το 1939 ιδρύεται η εταιρεία απ' τον Χ. Παπαδημητρίου
Το 1980 το εργοστάσιο μεταφέρεται σε νέες, σύγχρονες εγκαταστάσεις στη Θουρία Μεσσηνίας, σε έκταση 10.000 τ.μ.
Το βαλσαμικό ξίδι Καλαμάτας Παπαδημητρίου, το 2005 γίνεται κιόλας το No1 Βαλσαμικό ξίδι σε πωλήσεις στην Ελλάδα
Το 2009 προχωρει στο λανσάρισμα της νέας προϊοντικής σειράς αποξηραμένων φρούτων Sunfit
Ο κύκλος εργασιών είναι αυξημένος κατά 9% το 2012, φτάνοντας στα 8,8 εκατ. ευρώ.

Πηγή: imerisia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου